Jounin Exam (Walkthrough)

Share your experience and provide guidance with your Ninja friends!

Moderators: colmillonegro, dannytranvan, Jole-Kze, Moderators

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby cobaltblue » Sat Aug 21, 2010 11:56 pm

Hey! I'm the one who used sarcasm. OMG, I didn't know that! :o

Spoiler: show
Haha, take it easy. I know, ssethia..
But sarcasm is fun, especially when I am talking to you.
Making fun of your way of thinking is also entertaining, btw. You always try to respond and correct it quickly.. :p


ssethia86 wrote:result : :mrgreen: 1 :!: 2 ... if red is at correct place then value of yellow ball can't be 2. so red is at wrong place.. value of :!: is 2 , so green rune is at wrong place too.. there is only 1 place where green rune is not present, i.e. 5 th place from left.. green has to be at that place, otherwise we would have got :mrgreen: 2 ...

Ah, I see! Thanks, thanks!

This kekkai puzzle is very interesting. I really hope I can play this puzzle again..
Btw, I hate to see those emoticons you used to represent "green" and "yellow" lol.


Itachi_Sasuke wrote:nice work cobaltblue

Nah. Also give the credit to those who have made walkthrough earlier back then.. :D
User avatar
cobaltblue
 
Posts: 7328
Joined: Fri Apr 23, 2010 2:58 am
Location: In your mind. Hahaha. Ha.

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby shaiming » Sun Aug 22, 2010 10:26 am

huff, the part 3 is the most interesting huh .. ?

@Cobalt
Sorry, you may be disappointed, but i've update the walktrough in Indonesian board in 17 June, in that tutorial i've add the more precise way to solve the puzzle.

Spoiler: show
Repot lagi nerjemahinnya deh :lol:


btw, i will remade that walktrough tomorrow, i'm very sleepy now ... :mrgreen:
The video will be released soon.
Image
ImageImageImageImage
User avatar
shaiming
 
Posts: 274
Joined: Sat Jun 05, 2010 12:00 am
Location: Somewhere under the blue sky

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby cobaltblue » Sun Aug 22, 2010 11:54 am

Yep, I remember, but no screenshots there.. -_-"
But I'll try to skim your post again then. Later.

And I've put your video link there, shaim, or are you gonna make a new one?
User avatar
cobaltblue
 
Posts: 7328
Joined: Fri Apr 23, 2010 2:58 am
Location: In your mind. Hahaha. Ha.

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby ssethia86 » Sun Aug 22, 2010 12:32 pm

cobaltblue wrote:
Spoiler: show
Haha, take it easy. I know, ssethia..
But sarcasm is fun, especially when I am talking to you.
Making fun of your way of thinking is also entertaining, btw. You always try to respond and correct it quickly.. :p

i know you wanted to practice water bending ;) ... and that's not correction, but clarification/explanation..

cobaltblue wrote:Ah, I see! Thanks, thanks!
This kekkai puzzle is very interesting. I really hope I can play this puzzle again..
Btw, I hate to see those emoticons you used to represent "green" and "yellow" lol.

That puzzle is good entertainment, but in NS the rules are not that clear .. so even if i squeeze out much more info. , i am not sure (in few odd cases from the cases of multiple runes)..

post in walkthrough that you want to play that.. someone will definitely find you to solve for him/her .. OR
google it .. you will find same/different puzzles like kekkai one ..
Image

slow and steady way is not bad at all :
Spoiler: show
Image
User avatar
ssethia86
 
Posts: 86
Joined: Sat Jan 16, 2010 8:44 pm

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby shaiming » Sun Aug 22, 2010 12:54 pm

cobaltblue wrote:Yep, I remember, but no screenshots there.. -_-"
But I'll try to skim your post again then. Later.

And I've put your video link there, shaim, or are you gonna make a new one?


After i've upload the video, ScreenShot isn't needed ...
oh, my, i didn't sleeping :cry:

-editted
finally, the video :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=ja62tpPrUeA
head banging, 6.30 AM, i really need some sleep now ...
Image
ImageImageImageImage
User avatar
shaiming
 
Posts: 274
Joined: Sat Jun 05, 2010 12:00 am
Location: Somewhere under the blue sky

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby Hitogoroshi » Thu Aug 26, 2010 8:00 pm

cobalt, you will always have permission to use my works in your posts in whatever format you want because I know you give props where props are due and I respect that, so ya, just so you know, you can use my stuffz :P

@other people, that does NOT go for you, leave info you get from my guide out of yours unless you put it in spoilers and quote with my name ;)

also, if you need help with attack sequence, my post has the exact sequence for each NPC fight in part 2


and btw, toad destroyer summon stuns for one extra turn in the normal exam, it is actually more deadly then in the tensai exam so if you are low on scrolls or HP you MUST avoid toad summon at all costs
Image
Image
Image
User avatar
Hitogoroshi
 
Posts: 188
Joined: Wed Jan 20, 2010 4:32 pm
Location: With your mom

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby cobaltblue » Thu Aug 26, 2010 10:27 pm

ssethia86 wrote:Post in walkthrough that you want to play that.. someone will definitely find you to solve for him/her .. OR
google it .. you will find same/different puzzles like kekkai one ..

Ay, that's too much hassle :P

I often play game like this and compete with other players.
We will combine one set of four different digits and you have to guess your rival numbers while your rival will guess yours. The one who can guess it right first will win.
I wonder if we actually can make it into another random forum game.

It'll be much simpler than requesting others to post their SS of part 3. They should do it with their own skills.

shaiming wrote:finally, the video :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=ja62tpPrUeA
head banging, 6.30 AM, i really need some sleep now ...

Heh, I'm avoiding Strategy and Advice board right now because Sasha asked me to do another editing for another thread.. :|
I haven't checked that video. I'll do it later, then put it on the front page.

Hitogoroshi wrote:also, if you need help with attack sequence, my post has the exact sequence for each NPC fight in part 2


and btw, toad destroyer summon stuns for one extra turn in the normal exam, it is actually more deadly then in the tensai exam so if you are low on scrolls or HP you MUST avoid toad summon at all costs

..but what I meant earlier by 'NPCs' are Kasuya and Shuji. Attack order of NPCs level 40, and not the opponents.

And I didn't know about that new Toad Destroyer yet.
Thanks for the additional information. Should put that one too.
User avatar
cobaltblue
 
Posts: 7328
Joined: Fri Apr 23, 2010 2:58 am
Location: In your mind. Hahaha. Ha.

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby ssethia86 » Fri Aug 27, 2010 3:15 pm

cobaltblue wrote:
ssethia86 wrote:Post in walkthrough that you want to play that.. someone will definitely find you to solve for him/her .. OR
google it .. you will find same/different puzzles like kekkai one ..

Ay, that's too much hassle :P

I often play game like this and compete with other players.
We will combine one set of four different digits and you have to guess your rival numbers while your rival will guess yours. The one who can guess it right first will win.
I wonder if we actually can make it into another random forum game.

It'll be much simpler than requesting others to post their SS of part 3. They should do it with their own skills.

gud
Image

slow and steady way is not bad at all :
Spoiler: show
Image
User avatar
ssethia86
 
Posts: 86
Joined: Sat Jan 16, 2010 8:44 pm

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby eugene_2520 » Fri Aug 27, 2010 11:13 pm

Tnx to this walkthrough, I passed my 2nd character with no token skills. :D
Image
Character Name = Falkner
Level = 80
Elements = Water Thunder Wind
Clan = Looking for one (Former Member of Reapers of Hell)
User avatar
eugene_2520
 
Posts: 369
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:52 pm
Location: Violet City, Johto

Re: Jounin Exam (Walkthrough)

Postby nassartt » Sun Aug 29, 2010 7:56 am

uumm... does anyone know how well the lv 40 NPCs do in part 4?
nassartt
 
Posts: 1
Joined: Mon Aug 16, 2010 10:59 am

PreviousNext

Return to Guides and Advice

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron